بلوگل

تمامی اطلاعات, خبرها و مقالات بصورت خودکار از سایت های فارسی دریافت و با ذکر منبع نمایش داده می شوند و بلوگل هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آنها ندارد .
تولبار و نحوه استفاده از آن

تبلیغات

افزایش ورودی گوگل

خیریه مهربانه

پست ثابت

همت 110

تبلیغات

همت 110


تغذیه پس از مسابقه

:: تغذیه پس از مسابقه
بلافاصله پس از مسابقه به دلیل احساس خستگی زیاد و حرارت  بالا ی بدن، میل به غذا کمتر است .افزایش حرارت باعث انبساط معده شده ،بنابر این مرکز گرسنگی در هیپوتالاموس تحریک نمی شود.

 در این زمان بهترین غذا آب میوه و نوشابه های حاوی املاح معدنی و ویتامین است.

پس از یک ساعت از مسابقه یک رژیم متعادل و مخلوط مناسب است.

برای بازسازی ذخایر گلیکوژنی باید تا 2 روز غذای پرکربوهیدرات  مصرف شود.

مصرف غذاهای پرچرب و پرپروتئین بازسازی کامل گلیکوژن را تا یک هفته به تأخیر می اندازد

منبع : FC neshat.blogfa.com |تغذیه پس از مسابقه
برچسب ها : مسابقه

چربيها

:: چربيها
گليكوژن در عضله ذخيره مي شود و همان جا هم به عنوان سوخت مصرف مي شود(بخشي از گليگوژن در كبد ذخيره ميشود).چربي در سلولهاي چربي ذخيره مي شود،تفاوت در محل ذخيره گليكوژن و چربي تاثير زيادي بر ازاد سازي انرژي از انها دارد.به همين دليل چربيها منابع انرژي دير دهش ناميده مي شوند و نمي توانند به سرعت كربوهيدراتها انرژي ازاد كنند.بنابر اين چربيها بهترين منابع انرژي براي فعاليت هاي دراز مدت و استقامتي هستند

منبع : FC neshat.blogfa.com |چربيها
برچسب ها : انرژي ,ذخيره ,چربيها ,چربي ,منابع انرژي

فروشگاه

لینک عضویت در کانال تلگرام

عضویت در گروه تلگرام جوک کلیپ عکس


کانال تلگرام



جدیدترین مطالب

جدیدترین مطالب

جستجو ها